Hem parlat de molts temes, però una de les preocupacions més comentades girava al voltant de la implantació del procés de Bolonya a les universitats del nostre país. Probablement ens manquen una sèrie de premisses que no s’han previst adequadament: d’una banda la manca de recursos per adaptar les universitats al nou model derivat de l’espai europeu d’ensenyament superior (EEES); d’altra banda la manca d’hàbits per part del professorat de treballar en dinàmiques més complexes i transversals que les simples classes magistrals tradicionals; i, finalment, la manca d’hàbits i de responsabilitat individual de l’alumnat per treballar, sols o en grup, les hores que requereix la nova metodologia i de instaurar dinàmiques participatives (d’aprenentatge participatiu i proactiu). Cal modificar la mentalitat de tots els agents implicats en el procés d’aprenentatge a l’ensenyament superior i cal també millorar la dotació econòmica i material per a resultar competitius davant d’aquest repte de la implantació al nostre país de l’EEES, en front d’altres universitats europees.
dijous, 3 de març del 2011
El cafè d’e-nvitricollS [Bar virtu@l]
Hem parlat de molts temes, però una de les preocupacions més comentades girava al voltant de la implantació del procés de Bolonya a les universitats del nostre país. Probablement ens manquen una sèrie de premisses que no s’han previst adequadament: d’una banda la manca de recursos per adaptar les universitats al nou model derivat de l’espai europeu d’ensenyament superior (EEES); d’altra banda la manca d’hàbits per part del professorat de treballar en dinàmiques més complexes i transversals que les simples classes magistrals tradicionals; i, finalment, la manca d’hàbits i de responsabilitat individual de l’alumnat per treballar, sols o en grup, les hores que requereix la nova metodologia i de instaurar dinàmiques participatives (d’aprenentatge participatiu i proactiu). Cal modificar la mentalitat de tots els agents implicats en el procés d’aprenentatge a l’ensenyament superior i cal també millorar la dotació econòmica i material per a resultar competitius davant d’aquest repte de la implantació al nostre país de l’EEES, en front d’altres universitats europees.
Etiquetes de comentaris:
Dret,
Societat,
Universitat
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada